Nyfiken och strukturerad
Så beskriver sig Netwests senaste tillskott Linnéa Apell. Linnéa är ny sedan mitten av november och hon är satt att avlasta Maria Åhlvik som säljkoordinator. Därmed höjer Netwest sin effektivitet och service ytterligare ett snäpp.
Linnéa är i grund och botten en god administratör. Närmast kommer hon från en administrativ roll på en hantverksfirma i Sävedalen. Dessförinnan hade hon motsvarande tjänst vid Luna i Alingsås.
Tidigare i höstas tipsades Linnéa av en kompis om att Netwest sökte folk, och på den vägen är det.
Vad visste du då om Netwest?
– Ärligt talat, ingenting (skratt). Jag hade uppmärksammat deras skylt på Hemvägen, men när jag fick tipset, så gick jag in på deras hemsida och läste på. Det lät både spännande och intressant och nu är jag här…
Hur känns det då?
– Det känns jättebra. Mycket att ta in i början, då verksamheten som sådan är ganska komplex och det finns många nya begrepp att lära sig. Men jag får god hjälp, så det här ska nog bli bra.
Vad gör du mer exakt?
– Man kan säga att jag är en mellanhand mellan kunden och nätoperatören. Jag tar emot förfrågningar, handhar offerter och lägger beställningar.
Beskriv dig själv med några ord!
– Jag är nyfiken, och det tror jag är en förutsättning i den här branschen, som är ganska teknisk och komplicerad. Jag är dessutom strukturerad och gillar att ha koll på saker och ting. Det ligger väl i min administrativa ådra.
Hur trivs du så här efter en månad?
– Väldigt bra. Det är svårt, men spännande. Det är ett gott gäng som jobbar här och känslan är väldigt familjär. Sedan är det ju ingen nackdel, att man kan gå eller cykla till jobbet…
Berätta lite om dig själv!
– Jag är 29 år och bor med min sambo i en lägenhet i centrala Alingsås. Jag är en social person med många vänner, som jag gillar att umgås med. Både jag och min sambo tycker om att resa och att upptäcka nya saker och nya platser. Sedan har familjen ett sommarställe ute på Tjörn och där trivs vi väldigt bra.
Välkommen till Netwest!
– Tack! Det känns jättebra.